Cím: | Initial D First Stage | ![]() |
Japán cím: | 頭文字[イニシャル]D | |
Megjelenés éve: | 1998 | |
Részek: | 25 | |
Műfaj: | Akció, Autók, Dráma, Seinen | |
MyAnimelist: | Link |
A Manga 1995-ben került a boltok polcaira, összesen 48 kötet jelent meg e műből. Először a Weekly Young Magazin lapjain kerültek nyomtatására a képregény fejezetei. A kötetek egyenesen 2013-ig jelentek meg.
Tapasztalatim alapján a Magyar animés közönség számára nem nagyon ismert a Manga és a később megjelenő Anime sem.
Miről is van itt szó?
Driftről. Nyilván ismeritek a Fast And Furious Tokyo Drift nevezetű filmet, néhány szempontból hasonlít rá, csak nem olyan gyerekes stílusban adja el magát az animáció.
A történet Akina hegyén játszódik, ahol az Akina Speedstars „uralja” a helyszínt. Éjszakánként versenyeznek, elvannak mint a befőtt, azonban megjelenik egy rivális banda aki kihívja őket. Az AS-nek a vezetője elkeseredett hisz az Gunma (a régió ahol játszódik a történet) legjobbjai a Red-Suns a kihívó. Mivel nincs megfelelő kaliberű versenyző az Akina-iknál ezért muszáj valamit lépni. A vezető kiderítette, hogy egy legendás már visszavonult Road-racer Bunta a városban a helyi tofuboltot vezeti. Felkeresi őt és beindulnak az események.
A rövid bemutató után bele is kezdek a véleményem kifejtésébe.
Lehet hogy a laikus nézőnek ez egy sablontörténetnek hangozhat, viszont nem erről van szó! Van egy drámai szál is, amely a történet előrehaladásával fog egyre jobban kibontakozni. Azért nem kell várni egy Key Studios szintű, „mindjárt öngyilkos leszek a szomorúságtól” szintű drámai szálat várni! Ez a sorozat szereti tartani a mércét, nem esik túlzásba, mindent a maga idejében tudunk meg. Ezt a hozzáállást szeretem! Bizonyára láttatok olyan animációt, amely az évad elején ellőtte az összes szufláját és a végére már csak kín és szenvedés maradt.
Az autók animációja egyszerűen frenetikusan vannak megoldva. Ilyen jó autó animációt még nem láttam rajzfilmben. A grafikára sincs panaszom, az első két-három rész során furcsa volt a rajzstílus, de utána már elkezdtem szeretni ezt az ábrázolást.
Karakterek személyiségéről szólva, szerethetőek, együtt is lehet velük érezni időnként. Jellemfejlődés már az első évadban is volt!
Takumi a kedvencem, hisz ő remekül hozza ezt a „I don’t care” viselkedést. Szeret elmerengni a világ nagy dolgain, de főként csak üresjáratban van, azaz fapofával nézz a semmibe. Utálja az édesapja autóját vezetni, de muszáj neki esőben, hóban hogy a tofu sikeresen megérkezzen a célállomásra.
Mogi megrajzolása először sokkot váltott ki belőlem, elég érdekesen néz ki. Ő ez a tipikus kedves lány, aki szeretne barátkozni, ezért elrángatja barátait ide-oda. Neki nincs releváns tapasztalata az autóversenyzésről.
Itsuki, Takumi legjobb barátja, imádja az autókat és arról álmodozik, hogy egyszer neki is lesz egy legendás Hachi Rokuja. Ez a tipikus idegesítő karakter, de én bírom a srácot. Suli után elmennek dolgozni egy helyi benzinkútra.
A járgányoknak is szinte személyiségük van a sorozatban, több kurázsit látok egy autóban, mint egy Ecchi főszereplőben, ezt most mindenki vegye annak aminek akarja. Az autók Japán gyártmányúak Nissan, Toyota, Mazda. Ezekből a zászlóshajók vannak természetesen. Talán a legkedvesebb számomra a Nissan Skyline GT-R V –Spec II (BNR32), hisz az animén kívül is ez a kedvencem. Kinézetre ugyanaz mint amely a Need For Speed Underground első részében megjelenő GT-R R-32. A Toyota Sprinter Trueno (AE-86) ereje is csodálatos, mit ki nem lehet hozni abból a járgányból. Sokan lebecsülik ezt az autót. Direkt azért telepítettem fel a Need For Speed Carbon-t hogy én is megtudjam hajtani és én is áttudjam élni a járgány vezetését, még ha kontrolleren és virtuális környezetben is.
A zenékről is tennék említést, hisz ez a második dolog ami a legkedvesebb számomra az animével kapcsolatban. Zseniálisan megalkotott Eurodisco és Eurobeat zenéket lehet hallani és minden részben más zene van! Azért ez elég meglepő volt számomra. Nyílván ismeritek Niko-t aki a Night Of Fire-t keltette életre, na akkor ismertek egy Initial D-ből származó zenét! Az Opening és Ending is remek volt a MOVE Yuri Masuda-val az élen csodálatosan hangzik, kimerem jelenteni, hogy a korai Altima-val van dolgom. A rapper csávó (Segawa Mototaka) pont az Altima tagja is.
Elég elfogult lettem a témával kapcsolatban, szerintem az egyik legjobb sorozatot láttam az utóbbi pár napban. Ha szeretetitek az autókat, versenyt, akkor feltétlenül érdemes ezt az animét megtekinteni. Mihelyst befejeztem a többi évadot is, írok pár szót!
-SudoSu-